MigaMY dla niesłyszących
W ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności”, uczniowie klas 1-3 zrealizowali zadania dotyczące osób funkcjonujących w naszym społeczeństwie jako osoby niesłyszące.
Wprowadzeniem w tematykę zajęć były zadania tekstowe oraz przedstawienie historyjki obrazkowej pt.: „Szymon i Kosmiczne Aparaty”, dzieci zostały zapoznane z pojęciami takimi jak niedosłuch, głuchota, ucho-jego budowa, aparat słuchowy oraz czym jest zmysł słuchu i jak duże znaczenie odgrywa w życiu codziennym.
Uczniowie mieli okazję poznać alfabet PJM, oraz nauczyć się podstawowych zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”, „Cześć”, „Proszę”, „Przepraszam”, „Dziękuję” w języku migowym.
Kolejnym etapem zadań były ćwiczenia spostrzegawcze pt.: „Co mówię?” czytanie z ruchu dłoni i warg drugiej osoby.
Podsumowaniem działań było wykonanie „Motyli” według własnej inwencji twórczej na znak solidarności z osobami niesłyszącymi oraz podpisanie pracy w języku migowym.
MOTYL jako symbol osób niesłyszących – TRZEPOT SKRZYDEŁ jako symbol języka migowego.
Aneta Walczak
Karolina Jędrzejewska