MigaMY dla niesłyszących

W  ramach ogólnopolskiego projektu edukacyjnego „Jak mówić o niepełnosprawności”, uczniowie klas 1-3 zrealizowali zadania dotyczące osób funkcjonujących w naszym społeczeństwie jako osoby niesłyszące. 

Wprowadzeniem w tematykę zajęć były zadania tekstowe oraz przedstawienie historyjki obrazkowej pt.: „Szymon i Kosmiczne Aparaty”, dzieci zostały zapoznane z pojęciami takimi jak niedosłuch, głuchota, ucho-jego budowa, aparat słuchowy oraz czym jest zmysł słuchu i jak duże znaczenie odgrywa w życiu codziennym. 

Uczniowie mieli okazję poznać alfabet PJM, oraz nauczyć się podstawowych zwrotów „Dzień dobry”, „Do widzenia”, „Cześć”, „Proszę”, „Przepraszam”, „Dziękuję” w języku migowym.

Kolejnym etapem zadań były ćwiczenia spostrzegawcze pt.: „Co mówię?” czytanie z ruchu dłoni i warg drugiej osoby.

Podsumowaniem działań było wykonanie „Motyli” według  własnej inwencji twórczej na znak solidarności z osobami niesłyszącymi oraz podpisanie pracy w języku migowym.

MOTYL jako symbol osób niesłyszących – TRZEPOT SKRZYDEŁ jako symbol języka migowego.

  

Aneta Walczak

Karolina Jędrzejewska

« powrót